Foto: Theresia Jakobsson

Dagkören Carpe diem

En kör med gemenskap i sång och glädje. För dig som är dagledig och vill prova på hur det är att sjunga i kör. Vi övar torsdagar kl. 14.30.

Dagkören har en lång historia i Hallsbergs församling. Kören låter både övning och kaffepaus ha sin tid. Kören deltar bland annat i gudstjänster och har egna konserter. Kom som du är!

TID: Torsdagar kl. 14.30-16.00
PLATS: Församlingsgården

OM OSS: Vi är ett glatt gäng damer som gärna vill bli några fler. Mestadels sjunger vi enstämmigt men vi utmanar oss ibland att sjunga två stämmor. Du behöver inte kunna läsa noter utan vi lär oss musiken när vi ses. Vi börjar övningen med att fika tillsammans i vårt café i Godheten.

Vi sjunger i gudstjänster och deltar på konserter, och vi sjunger gärna på våra äldreboenden och dagcentraler när tillfälle ges.

Är du intresserad av att sjunga i dagkören Carpe diem? Fyll i formuläret här nedanför eller ring/mejla kantor Veronica Wallgren.

Varmt välkommen!

Sjung lovsång alla länder, och prisa Herrens namn

Psalm 680

Intresseanmälan till dagkören Carpe diem

Alla personuppgifter behandlas i enlighet med GDPR. Personnummer används endast för att på ett korrekt sätt lägga in dig i våra deltagarlistor.