Samarbeten

Halmstads församling samarbetar med flera olika samhällsviktiga verksamheter. Personal från Halmstads församling har hela- eller delar av sina tjänster på sjukhuset, garnisonen, fängelset och Nattcafét. Där finns de tillgängliga som resurs i verksamheten och kan erbjuda själavårdande samtal.

Taggtråd

Fängelsekyrkan

Fängelsekyrkan finns på varje häkte och kriminalvårdsanstalt i Sverige. Sveriges Kristna Råd har till uppdrag att samordna och förmedla den andliga vården vid samtliga anstalter och häkten i landet. I Halmstad finns Fängelsekyrkan på Kriminalvårdsanstalten i närheten av handelsområdet Flygstaden.

Sjukhuskyrkan

Du är varmt välkommen till vårt kapell som är öppet dygnets alla timmar eller att kontakta sjukhuskyrkans personal för samtal.

Halmstads garnison

Halmstads garnison består av Luftvärnsregementet (Lv6), Försvarsmaktens tekniska skola (FMTS) och Militärhögskolan Halmstad (MHS-H). Svenska kyrkan i Halmstads församling finns närvarande där med en garnisonspräst.

En person med en tatuering på handryggen sitter vid ett bord.

Nattcaféet

för hemlösa drivs av Halmstads Kristna Råd som Halmstads församling är en del av.

Högskolan

Välkommen till Halmstad och Svenska kyrkan! Martin Luthers kyrka, är den kyrka som ligger närmast högskolan, Du är välkommen dit, men också till församlingens övriga kyrkor.