Foto: ikon

Lediga jobb

Inom kyrkan finns många spännande arbetsuppgifter och många yrken representerade. Här publiceras lediga jobb i Svenska kyrkan i Haninge.

Svenska kyrkan i Haninge är en mötesplats och kraftkälla mitt i människors vardag, där alla de som bor eller uppehåller sig i Haninge ska känna sig sedda, hörda och bekräftade. Öppenhet, medmänsklighet och positiv framtidstro är viktiga ledord för oss. Pastoratet bildades 2018 och består av tre församlingar; Dalarö-Ornö-Utö, Västerhaninge-Muskö och Österhaninge, tillsammans är vi Svenska kyrkan i Haninge.

Svenska kyrkan i Haninges huvuduppgifter finns inom områdena gudstjänst, undervisning, diakoni och mission. I gudstjänsten är flera yrkesgrupper inblandade liksom vid dop, vigslar och begravningar. Vi har barn- och ungdomsgrupper, körer och konserter, studiecirklar och samtalsgrupper, skol- och fritidsverksamhet. Pastoratet har också ett stort socialt arbete och som stöd för det utåtriktade arbetet finns tjänster för administration och kommunikation.