Foto: Kristina Johansson

Lokaler Svenska kyrkan i Haninge

Små kapell, församlingshem och kyrkor. Svenska kyrkan i Haninge har verksamhet på gång på många platser och en del lokaler går att boka (för aktivitet med hänsyn till lokalernas placering). Välkommen att höra av er.

Bokning av lokaler i svenska kyrkan i Haninge

Alla kyrkor och kapell och lokaler inom Svenska kyrkan i Haninge bokas genom samma kontaktuppgifter. Varmt välkommen!

E-post till bokningen: haninge.bokning@svenskakyrkan.se
Telefonbokning, tel: 08-555 670 10
Måndag-fredag kl. 09.00-12.00

Lokaler i S:t Eskils kyrka

I S:t Eskils kyrka i Handen finns två större rum som lämpar sig för dopfika eller begravningskaffe. Församlingssalen ligger på samma våningsplan som kyrksalen, med direkt anslutning till ett stort kök. Församlingssalen rymmer 80 personer. En trappa ned ligger allrummet med plats för 90 personer och ett mindre kök.

Gammelgården Dalarö

Det går att boka Gammelgården för minnesstunder och dopfika för max 40 personer fördelat på tre rum. Under veckan pågår olika verksamheter i Gammelgården. Kontakta bokningen för att få veta när lokalen är ledig.

Lokal i Jordbro kyrka

I Jordbro kyrka finns en församlingssal som går att boka för dopfika eller begravningskaffe. Församlingssalen rymmer 50 personer.

Muskögården

Muskögården är en enkel samlingslokal med plats för 43 personer fördelat på två rum, som går att boka för dopfika eller begravningskaffe. Nära Muskö kyrka.

Ornö församlingshem

Byggdes 1935 på initiativ av Nils Hökby. Församlingshemmet har blivit om- och tillbyggt och även fungerat som familjebostad. Det har varit lokal för en hushållsskola och fortsättningsskola. Numera fungerar den som en fin möteslokal. Här finns plats för 40 personer med tillgång till kök.

Tungelsta församlingshem

Tungelsta församlingshem ligger i Tungelsta kyrka. Tungelsta församlingshem har lokaler för uthyrning vid dop, begravning, vigsel samt andra sammankomster: Sällskapsrum för 25 personer. Stora salen för 80 personer.

Lokaler i Vendelsö kyrka

I Vendelsö kyrka finns det ljusa och öppna kyrktorget, precis utanför kyrksalen. Här finns möjlighet att boka lokalen för dopfika eller begravningskaffe. Kök finns att tillgå. Är ni ett mindre sällskap finns även sällskapsrummet och den nedre lokalen att hyra.

Västerhaninge församlingshem

I Västerhaninge församlingshem pågår många verksamheter varje vecka. Här kan man hyra lokal för dopfika eller begravningskaffe. I stora salen ryms ca 80 personer, i konfirmandsalen ca 30 personer.

Österhaninge församlingshem

Församlingsbor kan boka församlingshemmet för dopkaffe eller begravningskaffe. I mån av plats kan församlingshemmet även hyras heldag eller halvdag.

Österhaningesalen

Österhaningesalen kan kostnadsfritt användas för begravningsceremonier av alla oavsett religiös tillhörighet. Lokalen kan möbleras på olika sätt och det finns många möjligheter för personligt utformade begravningsakter, både religiösa och icke religiösa.