Foto: Magnus Aronson/IKON

Musik och körsång

Njut av konserter i kyrkan eller sjung i kör. Här finns något för alla.

Njut av konserter i kyrkan

Låt dig svepas med av de starka känslorna. I Svenska kyrkan Hässleholms församling hittar du fantastisk körsång, duktiga solister, klassiska storverk och många andra genrer.

TON & TANKE med sopplunch i STOBY

Musik med Mattias Vad Jensen och dagens tanke med Christina Liljegren i Stoby kyrka 1 feb, 29 feb, 28 mars, 25 april och 23 maj klockan 11.30. Därefter serveras soppa i församlingshemmet. Välkommen!

Lunchmusik och soppa

Välkommen till lunchmusik med middagsbön och diktläsning klockan 12.10 i Hässleholms kyrka med efterföljande sopplunch klockan 12.30 i församlingshuset.

Sjung i kör!

Att sjunga i kör gör gott för både kropp och själ. Att bidra till att förgylla upplevelsen för andra vid gudstjänster och andra högtider gör glädjen ännu större.

Välkommen att anmäla dig till våra körer!

Närbild på ett litet barns ansikte. Stora mörka ögon.

Babymusik

Kom och sjung, ramsa och gläds med din baby. Här samlas vi med de små barnen i åldern 0 - 8 månader och 8-18 månader för att sjunga och röra oss till musik. ANMÄLAN är öppen!

Pyttekören - musiklek

Pyttekören är en barnkör för dig i åldrarna 3–6 år. I den allra yngsta kören i församlingen får alla barn upptäcka musiken genom massor av lek, rörelse och sång. Vi sjunger roliga och lagom långa sånger, både gammalt och nytt. Hos oss står glädje, bus och skratt i centrum! ANMÄLAN!

Ljungdalatoner 6-9 år och Ljungdalatoner plus 10-15 år

För dig som älskar att sjunga och att få sjunga inför andra. ANMÄLAN!

Hästveda barnkör

För alla barn i åk F-6 som vill sjunga. Vi tränar i Hästveda kyrka eller i församlingshemmet. ANMÄLAN!

STOBY GOSPEL

Gospelkör som övar i Stoby församlingshem. Välkommen att vara med!

Kvinnor och män i somriga kläder i koret i Hästveda kyrka.

Hästveda kyrkokör

Vi återkommer med info om övningstillfällen.

NiH-kören

Allsångskör i Hästveda.

Västerkyrkans kör

En fyrstämmig vuxenkör som ofta medverkar på gudstjänster.

Cantus Calluna

Vi sjunger en blandad repertoar och har roligt tillsammans. Övning tisdagar 18:30-20:00 i Ljungdalakyrkan. För dig som är tonåring och uppåt.

Cirka femtio svartklädda personer står i trappan upp till altaret i Hässleholms kyrka för att sjunga H-mollmässan.

Kyrkans Vocalensemble

En avancerad vuxenkör som övar torsdagar 18:30-21:00 i Hässleholms församlingshus.