Svenska kyrkan Helsingborg

”Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte: Guds rike tillhör sådana som de." Markus 10:14

En tjej ligger bland madrasser och täcken på golvet och håller i några papper. Det är läger.

Anmälan till konfirmation

Här kan du anmäla dig till konfirmationsgrupperna 2024-2025. Anmälningarna hanteras enligt principen först till kvarn så anmäl dig gärna tidigt då vissa grupper är mycket populära. Välkommen med din anmälan.

En turkos bibel i fokus. Vi ser en hand som håller Bibeln.

Konfirmation

Konfirmationen ger dig inte facit till livets alla frågor, men tillsammans söker vi svaren och utforskar kristen tro. Anmälan öppnar 16 maj 2024 klockan 9:00.

Regnbågsflagga som flaggar i vinden mot en blå himmel

Pride Helsingborg 28-29 juni

Svenska kyrkan Helsingborg är självklart där. Gå med i paraden med oss, besök tältet på Gröningen eller kom på Regnbågsmässa i S:ta Maria kyrka på fredagen kl. 19.

Amos Helsingborg

Sommarens nummer av Amos Helsingborg är här. Temat är DRÖMMAR och du får bland annat läsa om projekt Läggdags med Helsingborgs kvinnojour, du får tips på fina bänkar att dagdrömma på och du får träffa Isabell som studerar på Sundsgårdens folkhögskola. Trevlig sommar!

Boka dop

Här kan du se alla lediga doptider i Svenska kyrkan Helsingborgs kyrkor och preliminärboka en tid när det passar dig. Första möjliga bokningsbara tid ligger alltid tre veckor framåt i tiden.

Kalender

I vår kalender hittar du den senaste informationen kring våra gudstjänster och verksamheter. Vi kan behöva ändra en verksamhet snabbt så håll utkik i kalendern.

Lediga tjänster

Här hittar du aktuella lediga tjänster hos Svenska kyrkan Helsingborg. Finns det ingen ledig tjänst som passar dig kan du alltid lämna in en generell intresseanmälan hos oss.

Nyhetsbrev

Vill du regelbundet få information från Svenska kyrkan Helsingborg? Då kan du prenumerera på något av de digitala nyhetsbreven. Här kan du också se tidigare månadsbrev.

En barnhand håller en glaskula som föreställer en jordglob.

Bön för fred

I dessa förtvivlans veckor går hela tiden våra tankar till andra människor. Med ärkebiskop Martin Modéus, ber vi för fred: Gud, vi ber för dem som sörjer sina döda i Israel och Palestina och som lever i oro för dem som saknas. Gud, när både nuet och framtiden kan ses slagna i spillror, ber vi om glimtar av hopp mitt i det omöjliga. Gud, i världens orostid ber vi om fred. Amen.

En ung man och en äldre kvinna ler och spelar piano tillsammans

Ideellt arbete

Församlingen är en gemenskap där vi alla utgör varsin bit av en helhet. Välkommen att ta kontakt om du vill bidra med din tid och kunskap till den som behöver det. Det finns många olika sätt man kan bidra, tillsammans matchar vi person med uppdrag.

Ett gammaldags fönster med blyinfattade rutor. Solen faller in genom fönstret och rutorna bildar ett möster i pastellfärger på fönsterkarmen.

Så styrs Svenska kyrkan Helsingborg

Svenska kyrkan styrs av förtroendevalda som väljs vart fjärde år i kyrkovalet. Här får du en överblick över denna organisation. Du hittar också protokoll från kyrkofullmäktige, kyrkorådet och församlingsråden här.

Personuppgifter i Svenska kyrkan Helsingborg

Din personliga integritet är viktig för oss och vi behandlar personuppgifter enligt gällande lagstiftning. Vill du veta vilka personppgifter som finns om dig kontakta vårt dataskyddsombud.