Ett par håller varandra i händerna och i ett par barnskor
Foto: Unsplash

Dop•Vigsel•Begravning

Svenska kyrkan finns med under hela livet, från vaggan till graven. I församlingen finns alltid möjlighet till dop, konfirmation, vigsel och begravning.

En bebis klädd i dopdräkt sträcker fram sina händer.

Boka dop

Välkommen att boka dop för liten eller stor. Dopet har ingen åldersgräns. Vi återkommer till dig inom några dagar med bekräftelse på din bokningsförfrågan.

Två händer med ringar på två fingrar ligger ovanpå en bukett med vita rosor.

Vigsel och välsignelse

Planerar ni att gifta er? Då har ni en dag framför er som ger minnen för livet. Ni som tidigare registrerat partnerskap eller gift er borgerligt är välkomna att få en kyrklig välsignelse.

En ängel-skulptur på en gravsten.

Begravning

Det finns utrymme att på olika sätt gestalta saknaden och sorgen efter en avliden under begravningsgudstjänsten.

Musikpolicy vid dop, vigsel och begravning i Högalid

Musik är betydelsefullt för många av oss. Ett musikstycke kan väcka minnen till liv och ge uttryck för våra känslor och erfarenheter, en låt kan spegla en upplevelse.

Högalidskyrkans kolumbarium

Kolumbariet intill Högalidskyrkan, är en fantastisk begravningsplats belägen mitt i staden på Högalidsberget, såsom arkitekten Ivar Tengbom själv önskade, en avskild och fridfull plats för sista vilan, och en vacker plats för anhöriga att minnas på.