En grupp personer sträcker upp armarna i luften
Foto: Kikki Hatt

Högalids alla kan sjunga-kör

Att sjunga med andra kan ge glädje och kraft du inte visste att du hade. I Alla kan sjunga-kören handlar det om sångglädjen här och nu. Inga förkunskaper behövs.

Alla kan sjunga! Vill du sjunga i kör med oss?

I Högalids församling finns en ”Alla kan sjunga-kör” som är öppen för dig som vill upptäcka körmusik och sjunga tillsammans med andra. Du behöver inte kunna läsa noter. Ingen provsjungning krävs och vi har ingen åldersgräns. Vissa i kören har en diagnos, andra inte.

Körledare är Benedikt Melichar. Han tycker om att lära människor hur rösten fungerar och hur man kan använda den. Minst en gång per termin sjunger kören i en gudstjänst i Högalidskyrkan. Det kan vara både visor, psalmer och popmusik.

Körövningar våren 2024

Kören övar på torsdagar kl. 17.00-18.00. Ingen föranmälan krävs. Vi övar i stora salen i församlingshuset.

v.13 - uppehåll! (28/3)
v.15 - uppehåll! (11/4)
v.19 - uppehåll! (9/5)
v.23 - uppehåll! (6/6)

Sista rep sker i vecka 24 (13/6)

Uppträdanden

Söndag 26-maj, gudstjänst - Helige trefaldighet (samling kl 10, gudstjänst kl 11)

Adress för beställning av färdtjänst

Högalids kyrkväg 15.
Tid för avlämning: 16.40. Tid för hämtning: 18.10.

Hoppas att vi ses!

Uppsjungning inför dagens övning. Körledaren Benedikt Melichar vid pianot. Foto: Kikki Hatt