Bild på en datorskäm, mobil och Ipad som visar innehålla från Kunskapsplattformen
Engagera dig

Kunskapsportalen Actum

Kunskapsportalen Actum är en digital utbildningsportal där du kan utforska Act Svenska kyrkans fokusområden. Här hittar du utbildningsmaterialet. Utforska portalen själv eller i grupp.

Varje område i Actum innehåller:

• Filmade intervjuer, bilder och berättelser om changemakers i vår verksamhet
  • Inspirerande videos som förklarar fokusområdet
  • Fakta och tips på fördjupning
  • Quiz för att testa din kunskap
  • Smarta funktioner som sparar dina framsteg i plattformen
  • Tips och inspiration på hur du kan vara med och göra skillnad
  • Tillhörande studiematerial i pdf-form som hjälper er att navigera i plattformen i grupp

Utbildningsmaterial till kunskapsportalen Actum

Här hittar ni material till alla fokusområden att använda i församlingen. Barnmaterial, gudstjänstmaterial och ett workshopmaterial för att kunna navigera Actum tillsammans i grupp.

Presentation av Act Svenska kyrkans fem fokusområden

En presentation som erbjuder en fördjupning i Act Svenska kyrkans fokusområden. Den är framtagen för att fungera både som en övergripande presentation/inspiration och som en utgångspunkt för gruppsamtal med reflektioner och fördjupningsfrågor inom respektive fokusområde.

Act Svenska kyrkans fem fokusområden (Powerpoint, 55 sidor, 426MB)