Någon spelar kyrkorgel.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Körer och musik

Jämshögs kyrkokör, Mix-kören, Lovsångsgruppen, Psalm och sång och Holje drängar

Mer information hittar du nedan under respektive kör.
Varmt Välkommen att sjunga med oss!

Kyrkomusiken i Jämshögs församling

Såväl solosång som körsång utgör en väsentlig del av bidraget till att förstärka gudsupplevelsen i gudstjänster, andakter och andra verksamheter inom församlingen. Det sker idag främt genom orgelmusiken, men också i stor utsträckning med hjälp av såväl piano som gitarr liksom andra stränginstrument och blåsinstrument.

Den kyrkomusikaliska verksamhetens främsta uppgift är att stödja och bidra till att höja upplevelsen i församlingens gudstjänster och i de kyrkliga förrättningarna; dop, bröllop och begravningar.

Jämshögs kyrkokör

Jämshögs Kyrkokör blandad vuxenkör

Mix-kören

En barnkör för dig som är 6 - 11 år. På schemat står sång, rytmik, musiklek och vi sätter även upp musikaler, sjunger vid lucia med mera.

Lovsångsgrupp

Gillar du lovsång? Då är du välkommen att sjunga tillsammans med vårt härliga gäng! Ibland sjunger vi i kyrkan men vill du bara vara med på övningarna så går det bra!

Psalm och sång

Vi börjar med en enkel fika tillsammans. Därefter sjunger vi tillsammans ca 30 minuter. Vi sjunger visor, psalmer och annan musik. Varmt välkommen att vara med oss att sjunga!

Holje drängar

Manskör