Foto: Anna Steinholtz

Café Ne:re

Våffelfika, språkträffar, drop in-symaskin och djupa samtal. Det mysiga retro-caféet på nedervåningen i Maria kyrka har öppet 10-15 på vardagar (utom tisdagar).

Café Ne:re är en öppen mötesplats i mysig retromiljö på nedervåningen i Maria kyrka, och har öppet kl 10-15 alla vardagar utom tisdagar. Där kan du fika, prata, baka, fixa - eller bara slå dig ner och känna dig som hemma en stund.

I caféet serveras lättare fika, och det finns böcker och sällskapsspel att låna. Ibland är det språkträffar då du kan öva din svenska, och när symaskinen står framme är det fritt fram att lappa och laga sånt som gått sönder!

En vanlig vecka ser programmet ut ungefär såhär. Eventuella undantag anslås i entrén i Maria kyrka.

Måndag
Bakning och språkträff

Språkträff, pyssel och hantverk (material finns)

Kl 10-12 Våfflor i caféet.
Symaskinen står framställd hela dagen.

Kl 11-12 Lectio Divina (meditativ bibelläsning).
Symaskinen står framställd hela dagen.

Caféet har inretts av RetroHuset i Jakobsberg.