Gudstjänster och andakter

Välkommen till gudstjänst i Katarina kyrka och Allhelgonakyrkan samt digitala andakter.

Gudstjänster i Katarina församling

Söndagar 9.00 – Morgonmässa i Katarina kyrka
Välkommen till församlingens huvudgudstjänst.

Söndagar 11.00 – Katarinamässan i Katarina kyrka
Församlingens präster, musiker, körer och frivilliga medverkar. Kattas söndagsklubb för barnen. Efter Katarinamässan serveras soppa i församlingshuset på Högbergsgatan 15A.

Söndagar 18.00 – Allhelgonamässan i Allhelgonakyrkan
Avsluta helgen med en söndagskväll i stillhet och gemenskap i Helgalundens intima träkyrka vid Skanstull. Fika i Café Helga efteråt..

Regnbågsmässan
En stillsam, meditativ paus i vardagen med efterföljande ost- och cidermingel i Café Helga. Dyk gärna upp till 17.30 om du vill ha en uppgift i gudstjänsten. Regnbågsmässan firas ons 7 feb, ons 6 mars, ons 3 april, ons 1 maj och ons 5 juni, kl 18.00 i Allhelgonakyrkan.

Se Katarinamässan på webben

Du kan se predikan från Katarinamässan på Katarina församlings YouTube-kanal och Facebook-sida.

Webbandakter

Digitala andakter tis, ons och tor 9.00 på Facebook.

Lunchandakter

Stilla stunder i vardagen i Katarina kyrka.

Lunchmusik

Tisdagar och torsdagar i Katarina kyrka.

Tidigare digitala gudstjänster

Webbgudstjänsterna Klockan Elva och Klockan Arton

Under våren 2020 sändes webbgudstjänsten Klockan Elva från Katarina kyrka. Sändningarna kan du se via hemsidan här i puffen nedan eller i spellistan på Youtube. Under sommaren sändes också gudstjänsten Klockan Arton från Allhelgonakyrkan på Facebook

Livesända gudstjänster

Fram till 30 maj 2021 livesände vi gudstjänster från Katarina kyrka på Facebook. Du kan se alla tidigare gudstjänster här på hemsidan.

Webbgudstjänst: Klockan Elva

Klockan Elva är en stund av betraktelser och musik som berör det som många av oss känner just nu. Sändes våren 2020.