Varning för erbjudandefakturor från externt företag

Det har kommit till kännedom att det cirkulerar fakturaliknande erbjudanden om gravskötsel och gravstenstvätt från "Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB".

Det har kommit till vår kännedom att det cirkulerar fakturaliknande erbjudanden om gravskötsel och gravstenstvätt från "Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB".

Vid första anblick kan dessa erbjudanden se ut att komma från oss på Kyrkogårdsförvaltningen. Vi vill därför understryka att vi inte har någonting med dessa att göra. Vi har inget samarbete med varken detta eller något annat externt företag när det gäller gravskötsel.

....................................................................................................................

I och med att utskicken från "Gravskötsel & omvårdad i Sverige AB" i mångt och mycket liknar fakturor kan det vara lätt att missa att det är just erbjudanden. Men det föreligger alltså inget tvång att betala och köpa tjänsten, har du fått ett sådant erbjudande så går det bra att kasta det utan konsekvenser.

Vi och kommunens konsumentvägledare rekommenderar att ni anmäler erbjudanden/fakturor från "Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB" till konsumentverket.

Våra erbjudanden och fakturor har oss som tydlig avsändare och kommer med vår logga. Organisationsnummer: 252004-2074.

Är du det minsta osäker på om allt står rätt till är du välkommen att kontakta oss på 0150-772 00 - anknytning 2 eller katrineholmsbygden.kyrkogardar@svenskakyrkan.se.