Köpings pastorat

Köpingsbygdens församling och Malma församling. Hela livet. Du är välkommen som du är, oavsett tro eller tvivel.

VårRetreat

Lördag 20 april kl 11.30-17.00 Dybecksgården, Odensvi

S:t Olovsgården Köping

* onsdagar * kl 18.00 -20.00 * 24 april * 8 maj * 22 maj * 29 maj *

I have a hope - Odensvi kyrka, söndag 21 april kl 18.00

* Körerna Sing My Soul och Veni Vidi Canti samt kompmusiker medverkar * Körledare: Lina Adolphson och Sofia Svensson * Musiker: Lina Adolphson * Präst: Fredrik Sidenvall *

Musikcafé på S:t Olovsgården

* Lördag 27 april kl 15.00 * Inträde 60 kr/vuxen 40 kr/barn, inklusive fika * Betalning med jämna pengar eller swish * Behållningen går till ACT Svenska kyrkan *

Liten vårkonsert i Västra Skedvi kyrka

* Valborgsmässoafton, tisdag 30 april kl 19.00 * Vi bjuder på enkel förtäring efteråt * Välkommen! *

Gud och korv i Köpings kyrka

Efter gudstjänsten äter vi korv med bröd. Torsdag 2 maj, kl 16.30-17.30. Alla är välkomna!

Musikgudstjänst i Brukskyrkan

* Söndag 5 maj kl 15.00 * Brukskören * Jon-Emil Oscarsson – bas * Johan Hultman – slagverk * Patrik Ahlberg – flöjt * Musiker Anders Karlsson * Präst Fredrik Sidenvall * LIONS i Kolsva serverar kaffe & tårta till förmån för välgörenhet.

Brukskyrkans Ungdomscafé

Bröd & Vi

Måndagar kl 17.00-19.00. Gillestugan i Brukskyrkan, Kolsva.

Kaffe med Hopp

Kaffe med hopp i Köpings kyrka. Tisdagar kl 14-15.30.

CYBERATTACKEN

Länk till information från Svenska kyrkan.

Visselblåsningsfunktion

Information om visselblåsarlagen och direktlänk till Köpings pastorats visselblåsningsfunktion.

Sinnesrogudstjänst i Köpings kyrka

Du är välkommen som du är, till en enkel och vilsam kväll Köpings kyrka, kl 19.00, första fredagen varje månad

En massa olika tända ljus nedstoppade i en ljusbärare med sand.

Månadsblad

Vad händer i kyrkorna och församlingshemmen? Här kan du kan läsa om gudstjänster, aktiviteter och konserter mm.

Lediga tjänster

Inom Svenska kyrkan finns många viktiga funktioner för att allt ska gå runt. Här hittar du de tjänster som vi utlyser just nu.

Dopet - livets första fest!

Dopet är en fin tradition och en vacker stund att dela med älskad familj och kära vänner.

Hand i hand genom livet. Foto: Magnus Aronson

Vigsel

Om man vill bli vigd av en präst, ska minst en av parterna ska vara medlem i Svenska kyrkan.

Begravning

Begravning - en akt av kärlek och respekt för den avlidne

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet

Kyrkoåret - kommande helg

Vill du veta mer om vad kommande helgdags namn och tema är? Kanske vill du veta vilka bibeltexter som kommer att läsas?

Att vara medlem

Varje medlem behövs för att Svenska kyrkan skall kunna fortsätta sin verksamhet. Tack vare våra medlemmars kyrkoavgifter kan vi erbjuda en mångfaldig verksamhet. Anledningarna till att vara medlem i Svenska kyrkan är många. Här följer sju av dem:

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.