Foto: Alex & Martin/IKON

Barn & familj

Varmt välkommen till våra grupper och träffar för alla barn 0-12 år och föräldrar (eller andra närstående vuxna).

Alla barn ska få känna sig värdefulla och älskade

”Dyrbar, lysande, älskad, fantastisk, underbar, fenomenal, härlig och värdefull”.
Tänk om varje barn kunde få känna och förstå att dessa ord beskriver just dem.

Kyrkan har ett uppdrag att sprida Guds kärlek och visa att den räcker för alla. Med allt det vi gör vill vi visa att det är en verklighet för var och en.

Kom med på våra aktiviteter och grupper

I vår verksamhet finns något för alla barn 0-12 år och föräldrar (eller andra närstående vuxna). Att vara med i våra grupper ska vara roligt, upplyftande och helt gratis!

Grupper

Miniorer & Juniorer

GUDMUNDRÅ FÖRSAMLINGSGÅRD. Barngrupp 6-12 år. Måndagar 17:00-18:30.

Kollage med korvgrillning, barngrupp på fårfarm och pysslad nyckelpiga

Liten & stor - Nora

NORA FÖRSAMLINGSHEM. Måndagar 18:00. En kreativ stund för stora och små.

Glada barn i Miniorer-gruppen

Miniorer

BOLLSTAKYRKAN. Barngrupp, F-åk 3. Måndagar 17:30-19:00 (jämna veckor).

Barn vid långbord äter marängsviss

Juniorer

BOLLSTAKYRKAN. Barngrupp, åk 4-6. Måndagar kl 14:20-15:50.

Träff med Liten & Stor i Torsåker

Liten & Stor - Torsåker

TORSÅKERS FÖRSAMLINGSHEM. Barngrupp för alla åldrar. Måndagar 17:30-19:00. (udda veckor)

Barn pysslar på Liten & Stor i Styrnäs

Liten & Stor - Styrnäs

STYRNÄS FÖRSAMLINGSHEM. Barngrupp för alla åldrar. Torsdagar 17:30-19:00.

En grupp med vuxna och barn sitter vid fotan av en pyntad julgran i Dals sockenstuga

Liten & Stor - Dal

DALS SOCKENSTUGA. Barngrupp för alla åldrar. Onsdagar 18:00-19:30. (jämna veckor)

After School

FÖRSAMLINGSSALEN I NORDINGRÅ KYRKA. Barngrupp ÅK 4-6. Måndagar 14:30-15:45.

Pop-up kör

Barnkör i Nora-Skog från förskoleklass - åk 4 som gillar att sjunga.

Soul Kids

NORDINGRÅ SOCKENSTUGA. Barnkör för alla i åk 1-3. Övning: Onsdagar 13:00-14.00, Nordingrå sockenstuga

Soul Children

NORDINGRÅ SOCKENSTUGA. Barnkör för alla i åk 4-8. Övning: Måndagar 16:00-17:00.

Liten & stor - Gudmundrå

GUDMUNDRÅ FÖRSAMLINGSGÅRD. Barngrupp 0-6 år. Fredagar 9:30-12:00. (För dig som är hemma med små barn.)

Logga för Äventyret

Äventyret

Torsdagar 18:00-19:30 perioden 28/9-30/11. Ullånger EFS. För alla barn i förskoleklass till åk 6.

Barn som äter och dricker

HimlaMys - kom och ät!

GUDMUNDRÅ FÖRSAMLINGSGÅRD. Tisdag 12 mars & 14 maj 17:00-19:00. Välkommen till middag och samvaro för alla barn och deras vuxna, en helt vanlig tisdag.

Mer för och om barn i kyrkan

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Kyrkan – en app för barn

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den får du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också korta filmer om dop, begravning, vigsel, jul och påsk.

Ett barn sitter och ritar.

Barnkonsekvensanalys

I kyrkans verksamheter gör vi barnkonsekvensanalyser när vi fattar beslut. För att bedöma om beslutets konsekvenser är positiva eller negativa för barnet används FN:s deklaration om barnets rättigheter – barnkonventionen.

Ett dop i en kyrka. En liten flicka bär ett dopljus för att överlämna till det nydöpta barnet.

Dop

Dopet är en gåva. Det är också en bekräftelse på människans samhörighet med Gud. Du behöver inte prestera något för att ta emot dopet. Det räcker med att vara just du.