En kvinna står med knäppta händer. Tända ljus i förgrunden.

Skicka in dina böneämnen

Varje tisdag hålls bönesamling på Gudmundrå församlingsgård och vi vill gärna be för dig och med dig. Skicka in det du vill att vi ska be för, det som är aktuellt i ditt liv just nu. Vi ber!

Ett böneämne kan t.ex. vara dig själv, någon du känner, en situation hemma eller ute i världen.

Lyssnar Gud på vår bön?

Det står i Bibeln att Gud lyssnar och svarar när vi ber. Ibland blir det precis så som vi önskat och ibland svarar Gud på annat sätt än vi förväntar oss. Dessutom är bönen något som för oss närmare Gud, som vill oss väl.

Tänk på att inte utelämna några känsliga uppgifter om dig själv eller någon annan.

Tända ljus i ljusbärare

Bön

Går du ibland in i en kyrka för att tända ett ljus och formulerar din oro eller glädje över något? Just det skulle kunna vara en bön till Gud.

Bönepodden

Slappna av och ta en paus i stressen runt omkring dig. Lyssna till Bönepodden och få tid för dig själv och din egen reflektion. Avsnittens innehåll kopplas oftast till veckans tema som finns i våra gudstjänster. Du behöver inte ha någon förkunskap för att lyssna till podden, men den kan ge en extra dimension om du till exempel besöker en helggudstjänst.

Någons knäppta händer vilar på ett bord.

Vår Fader

Jesus lärde oss att be den bön som kallas Vår Fader. Många kallar den också för Herrens bön eller Fader vår. Det är en bön som vi kan instämma i tillsammans med alla kristna i hela världen.

Ett vasstrå sticker upp ur vattnet och reflekteras mot den stilla ytan.

Böner ur Psaltaren

Psaltaren är en av böckerna i Gamla testamentet. Den består av psalmtexter som har tröstat många människor.