Här samlas nyheter från Svenska kyrkan Kramfors

Prenumerera via RSS

Vårkonserter med Vivaldis Gloria

Publicerad:

Välkommen till musikkvällar med Antonio Vivaldis verk Gloria, framfört av två av våra kyrkokörer tillsammans med solister och musiker.

Allsångs- & körcafé med Bjärtråkören

Konservering av Ytterlännäs gamla

Publicerad:

Ytterlännäs gamla kyrka är en omistlig del av vårt gemensamma kulturarv och bidrar med kunskap och förståelse för vår historia och för människor som levt i bygden. Kyrkan ska under sommaren 2024 konserveras invändigt med syftet att bevara den kulturhistoriskt värdefulla kyrkomiljön. Projektet har beviljats hela 90% kyrkoantikvariskt bidrag.

Vår på kyrkogårdarna

Publicerad:

Våren och värmen är på ingång. Det innebär att det nu är det dags för vårstädning på kyrkogårdarna. Inför morsdag ska kyrkogården och gravarna städas och göras redo inför våren och sommaren.

Visningskvällar med dramaserien om Jesus liv

Publicerad:

Nu under våren fortsätter vi att visa avsnitt av den kritikerrosade dramaserien om Jesus liv, The Chosen. Vi visar serien med engelskt tal och svensk text. Kostnadsfritt, ingen föranmälan, alla välkomna!