SKU(n)K

Välkommen till Svenska kyrkans unga i Kristianstad. Vi är ett gemenskap av unga människor som vill upptäcka och dela kristen tro samt diskutera livets frågor.

Svenska Kyrkans Unga i Kristianstad – SKU(n)K – riktar sig främst till tonårsungdomar i konfirmandålder som fyllt 15 år och efter.

Vi möts på Vilans församlingshem, Genvägen 14 i Kristianstad
Tisdagar 17.30-20.30.
Varje träff har vi andakt och en aktivitet, exempelvis lekar, samtal, diskussioner, bio, bowling, m.m. Ibland övernattar vi på Vilan och andra gånger träffar vi ungdomar från andra lokalavdelningar och gör något kul tillsammans.

Vi är medlemmar i och tillhör Svenska Kyrkans Unga i Lunds stift och på riksplan. Det gör att vi kan delta i olika arrangemang som hålls på andra ställen, t.ex. läger och utbildningar.

Välkommen att vara med!

För mer information kontakta Pernilla Zielinski