Lackalänga-Stävie församling

Välkommen till din församling! Vi firar gudstjänst varje söndag och vardagens träffar präglas av gemenskap, påfyllnad och omsorg. För Guds skull, för vår skull, för världens skull. Välkommen för en stunds gemenskap!

Fastan & Påsk

Välkommen att dela fasta och påsk tillsammans. Genom fastetidens 40 dagar och stilla veckans drama från död till liv.

The Chosen

Gillar du att se på serier? Vill du lära dig om och fördjupa dig i berättelsen om Jesus?

Raststället

Varmt välkommen till secondhandbutiken i Furulund, Grönegatan 2. Senaste informationen finns på Rastställets eget Instagramkonto. Välkommen!

Små och Stora

Välkomna på tisdagar! Gemenskap, sång och fika.

Sopplunch

Välkommen till en stunds gemenskap kring middagsbön och soppa. Varje tisdag i församlingshemmet.

Gudstjänster

Välkommen att vara med och fira gudstjänst! Vi är en levande församling med människor i olika åldrar.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Diakoni

Lackalänga-Stävie församlings diakoni - att möta medmänniskan med kärlek, respekt och varsamhet. Här finns information om Sopplunchen, Raststället, Läxhjälp och lite till.

Dop, vigsel och begravning

Vid livets stora tillfällen finns kyrkans mångtusenåriga tradition som kan omfamna händelsen. Oavsett om det handlar om ett barns födelse, ett pars kärlek eller när en människa dör är dopet, bröllopet och begravningen ett sätt att bäras i Guds händer.

ljusbärare

Förbön

Vill du att vi ber för något? Vill du själv vara med och be?

Någon sitter och arbetar på sin laptop.

Personuppgifter

GDPR - så behandlar Lackalänga-Stävie församling dina personuppgifter.