Foto: Ingegerd Landström

Om oss

I drygt sextio år har svenska kyrkan funnits på plats i Los Angeles. På de här sidorna kan du läsa mer om oss.

Vi har en ny webbplats

Du når Svenska kyrkan i Los Angeles även här:

Den sidan uppdateras löpande med ny information!

I drygt sextio år har svenska kyrkan funnits på plats i Los Angeles. Vi hyr in oss i Norska sjömanskyrkans lokaler och du hittar oss i närheten av hamnen i San Pedro.

Till oss är du välkommen för att fira svensk gudstjänst, träffa kyrkans personal, fika eller bara koppla av en stund i vårt hemtrevliga samlingsrum.

Vi träffas regelbundet även på andra platser runtom Los Angeles, så kontakta oss om du vill mötas på en ort som är närmare dig. Kyrkan är inte främst en byggnad utan är människorna som samlas. Därför kan kyrkan finnas nära er!

Målet med vår verksamhet är att göra Jesus känd. Vi är en plats för trygghet och gemenskap, tvivel och tro, glädje och sorg; en fast punkt i tillvaron för såväl besökande som bofasta.

Välkommen till din kyrka, vi finns här för dig!

Personal

Det är vi som är anställda för att arbeta med Svenska kyrkans verksamhet i Los Angeles. Tillsammans med församlingens volontärer strävar vi efter möta de behov som finns och skapa en miljö där svenskar kan känna sig "som hemma fast utomlands".