En röd beachflagga med Svenska kyrkans logotyp.
Foto: Magnus Aronson/IKON

Svenska kyrkan sponsrar verksamhet i Malå och Sorsele

Svenska kyrkan i Malå och Sorsele vill bidra till ett gott samhälle. Därför har kyrkorådet beslutat att stödja verksamheter som är meningsfulla för de som bor och vistas här. Vi samarbetar genom att stödja er verksamhet ekonomiskt i utbyte mot att göra reklam för Svenska kyrkan.

Svenska kyrkan vill samarbeta med organisationer som uppfyller minst tre av följande punkter:

• Föreningar

• Med verksamhet för barn och ungdomar

• I Malå eller Sorsele kommuner

• Som aktivt arbetar med likabehandling, integration, inkludering eller människovärde

Kyrkorådet har beslutat att årligen avsätta 30 000 kronor. Maxbeloppet för sponsring av en enskild verksamhet är 5 000 kronor per år. I gengäld erbjuder ni plats för kyrkans logotype, annons, affisch, weblänk eller QR-kod i verksamhetens informationsblad, websida, arrangemang, tävling, lokal eller liknande.

Svenska kyrkans syfte med samarbetet är att stödja viktig och god verksamhet i våra kommuner och samtidigt synliggöra Svenska kyrkan.

För 2024 vill vi ha er ansökan senast den 30 april.

Ansök om samarbete via formuläret här nedan