Alive Gospel

Alive Gospel är församlingens unga kör med gospelinriktning. Kören är för sångare mellan 18-35 år.

Alive Gospel är församlingens unga kör med gospelinriktning. Kören är för sångare melann 18 och 35 år. Här utvecklar vi stämsången vidare och sjunger trestämmigt, oftast S A T. Vi arbetar seriöst med tonbildning och klang. En enkel provsjungning krävs.

Alive Gospel sjunger på mässor och ger konserter. Kören har tidigare samarbetat med t. ex. Frank Ådahl, Britta Bergström, Tensta Gospel, Samuel Ljungblahd, Georg Riedel, ElleyEve och bröderna Al Fakir. Varje år gör vi en stor Adventskonsert tillsammans med alla församlingens barn- och ungdomskörer.

Då och då gör också Alive Gospel externa uppdrag, såsom guldbaggegalan tillsammans med Laleh och medverkan vid den Kungliga banketten i samband med Stockholms Stadshus 100-års jubileum. Men mestadels håller vi oss på hemmaplan och sjunger i vår egen vackra kyrka.

Körledare är Linda Börjesson.

Alive Gospel övar på tisdagar mellan kl 19-21 i Körsalen på Kvarngatan 1.

Anmälan sker via e-post till körledare linda.borjesson@svenskakyrkan.se