Youth Alive

Youth Alive (tidigare Maria Magdalena Högstadiekör) är församlingens ungdomskör för både tjejer och killar från åk 7 till 17 år. Här utvecklar vi stämsången, arbetar med att hitta en fin, gemensam körklang och ger konserter.

Youth Alive är en ungdomskör för både tjejer och killar från åk 7 till 17 år..
I Youth Alive utvecklar vi stämsången och sjunger mestadels trestämmigt, då oftast S A T. Vi fokuserar också på att utveckla ungdomarnas röster, intonation och gehör både individuellt och som kör genom sångövningar av olika slag. Vi arbetar också vidare med att hitta en fin, gemensam körklang.

Vår tonvikt ligger vid gospel, pop och visa, samt en och annan klassisk körsång. Ingen provsjungning krävs.

Youth Alive sjunger på mässor och konserter – både egna konserter och tillsammans med församlingens andra barn- och ungdomskörer.

Youth Alive övar på tisdagar kl 17.15-18.15 i Körsalen på Kvarngatan 1.

Körledare är Linda Börjesson

Anmälan sker via e-post till körledare linda.borjesson@svenskakyrkan.se