En blommig kyrkogård en solig dag.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Hitta grav

Nu kan du lättare hitta dina anhöriga på kyrkogården. En sökmotorn för dig som letar information om en vän, släkting eller annan person som är avliden.

Gravar.se

Detta är en söktjänst för gravplatser och gravsatta på svenska kyrkogårdar. Utmärkt för dig som t.ex. släktforskar då du får fram information om var den avlidne finns begravd samt information om andra släktingar inom samma gravplats.

Klicka här för att komma till sökmotorn gravar.se

Webbkarta.agrando.se

Detta är en något mera detaljerad söktjänst för svenska gravplatser. Fyll i de uppgifter du har, såsom namn, födelsedatum, dödsdatum , ort , kyrkogård och/eller gravsättningsdatum. Förutom de nämnda uppgifterna får du också reda på gravens ID. Klicka på pilen framför namnet och du ser om det är flera begravda på graven. Om du vill se var på kyrkogården graven finns, klicka på knappen ”Visa alla”.

Klicka här för att komma till webbkarta.agrando.se

webbkarta agrando

Kyrkogårdsexpeditionen 0250-55 29 50

mora.kyrkogardsforvaltning@svenskakyrkan.se