Foto: Ikon

Mörrum-Elleholms församling

Du är alltid välkommen till Din församling för att fira gudstjänst, delta i verksamheten eller för enskilda samtal med präst eller diakon! Vår adress är: Mörrum-Elleholms församling Karlshamnsvägen 6 375 33 Mörrum. Tfn: 0454-594 00 Våra öppettider: må-ti: 10-12, on: 13-15, to: 10-12, fredagar stängt. Övriga telefonnummer hittar Du under fliken "Personal".

Skärtorsdagsmässa, 28 mars, i Mörrums kyrka kl 18.30

Välkomna till Mörrums kyrka kl 18.30 för skärtorsdagsmässa. Präst; Maurits Rehn och kantor; Karin Sax Granlöf. Altaret kläs av.

Långfredagsgudstjänst den 29 mars kl 15.00 i Mörrums kyrka

Kl 15.00 firas långfredagsgudstjänst i Mörrums kyrka, Maurits Rehn, präst och Karin Sax Granlöf, kantor. Kyrkokören. Välkommen.

Påskdagsgudstjänst med doperinran 31 mars kl 10.00 i Mörrums kyrka. Påskbrunch i församlingshemmet.

I Mörrums kyrka firas påskdagsgudstjänst med doperinran kl 10.00. Emma Mattsson; päst och Nina Silander; kantor. Voices medverkar. Välkommen på Påskbrunch i församlingshemmet efter gudstjänsten.

PILGRIMSVANDRING Annandagpåsk, 1 april kl 13.30.

Vi samlas vid Mörrums kyrka och går till Elleholms kyrka, drygt 5 km. Jenny Lindholm, ledare. Välkommen att vandra med. Ta gärna med lättare fika, sittunderlag, vatten.

Emmausmässa Annandag påsk, 1 april kl 16.00 i Elleholms kyrka. Välkommen.

I Ellehoms kyrka firas Emmausmässa kl 16.00. Emma Mattsson, präst, Jenny Lindholm, diakon och Nina Silander, kantor.

Sy och stick

Välkommen till vårt Sy- och Stickcafé torsdag 4 april kl 09.30-11.30.

Sy- och Stickcafé träffas varannan torsdag i Mörrums församlingshem mellan kl 09.30-11.30. I samarbete med Sensus.

Vi söker en präst 100%

Mörrum-Elleholms församling - Tro, Hopp & Kärlek

Välkommen till kyrkans öppna barnverksamhet som startar måndag 15 januari kl 08.30

Öppen vuxen/barngrupp träffas måndagar kl 08.30-11.00 i församlingshemmet. Här träffas barn från 0-6 år tillsammans med vuxen för att leka, pyssla och umgås. Fika 20 kr/vuxen och gratis för barn. Vi avslutar med gemensam sångstund/andakt. Ingen föranmälan Ledare Anna Nilsson, fritidsledare; 0454-594 07

Barn med målade händer

Barn- och ungdomsverksamheten startar v4 2024

Miniorerna: måndagar kl 14.00-16.00 (föranmälan) Juniorerna: onsdagar kl 13.30-15.30 (föranmälan) Ungdomsgrupp: Tisdagar kl 15.00-17.00 After mass (för dig från 15 år) träffas varannan tisdag kl 19.00 i församlingshemmet. Kontakta Anne-Mie Johnsson för information.

Välkommen till våra kyrkor.

Mörrums kyrka är öppen måndag-fredag kl 08.00-16.00 samt lördag-söndag kl 09.00-16.00. Elleholms kyrka är öppen varje dag från 1 maj till och med 1september kl 08.00-16.00

Blekinge kontrakt

Blekinge kontrakt är ett av 12 kontrakt i Lunds stift inom Svenska kyrkan som omfattar alla församlingar och pastorat i Blekinge.

Så kan du hjälpa Ukraina

Många av oss känner oro och engagemang för Ukraina och viljan att få göra något för att hjälpa till är stor. Just nu stödjer du människorna i Ukraina bäst genom att ge en ekonomisk gåva till svenska hjälporganisationer som redan har ett etablerat arbete i Ukraina eller dess grannländer.

Spela upp inspelad musik i kyrkan

Mörrum-Elleholms församling erbjuder levande musik vid dop, bröllop och begravningar. Spotify Business finns inte längre och din privata Spotify får inte spelas upp i offentliga miljöer. Om du vill ha inspelad musik vid dop, bröllop och begravning, ta med dig köpt CD-skiva eller nedladdad och betald musik från exempelvis iTunes. Vi erbjuder även Musikbanken - en digital tjänst för strömmande musik framtagen speciellt för Svenska kyrkan.

Prästgården

Ändrade öppettider på expeditionen

Expeditionen är öppen mån-tis kl 10-12, ons kl 13-15, tors 10-12 och fre stängt.

Stöd till Gaza

Act Svenska kyrkans partner är på plats i Gaza och står redo med förnödenheter. Vi bidrar också med psykosocialt stöd till drabbade i både Israel och Palestina. Din gåva behövs!

Ge en gåva till katastrofinsatser