Fyra ungdomar sitter tillsammans under konfirmationsundervisning.
Foto: Alex Giacomini/Ikon

Konfirmation i Näsets pastorat

Gör som 30 000 andra – konfirmera dig!

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden?

Varför ska man konfirmera sig?

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, om livet och om det du tycker är viktigt.

Konfirmation i Höllviken och Skanör-Falsterbo

Under våren kommer du som bor i Skanör-Falsterbo och Höllviken, är född 2010 och medlem i Svenska kyrkan att få en inbjudan om att bli konfirmerad i någon av församlingarna i Näsets pastorat. Även du som inte är medlem, som är äldre och inte konfirmerad är välkommen med din anmälan. Beskrivning av de olika konfirmandgrupperna samt länk till ett anmälningsformulär kommer att skickas med post hem till dig men du kommer också att kunna gå in på vår hemsida för att läsa mer och anmäla dig.

Informationsmöte kring konfirmation

Vi kommer att bjuda in till informationsmöten i Höllviken och Skanör. Där är du och din(a) vårdnadshavare välkomna för att prata om kommande konfirmandtid och ställa frågor. Mer information kommer inom kort.