Foto: Magnus Aronson /Ikon

Ledig tjänst: kyrkomusiker alternativt kör-/sångpedagog i Nässjö pastorat (100%)

Nässjö pastorat söker kyrkomusiker alternativt kör-/sångpedagog. Är det dig vi söker? Tveka inte - skicka din ansökan idag.

Vi erbjuder ett arbete med stor variation och du blir en av sju musiker i pastoratet. Som kyrkomusiker hos oss kommer du att arbeta med framför allt körer. I Nässjö finns det nu en väl upparbetad ”körtrappa” från 5–19 år. Du kommer till en början att få arbeta med de yngsta barnen och en ”kör för alla” i Nässjö, men också vidareutveckla barn-/ungdomskör i framför allt Bodafors och Norra Sandsjö. Det ingår också enskild undervisning i sång, piano och orgel samt tjänstgöring vid gudstjänster och förrättningar.

Du tjänstgör över hela vårt pastorat, men framför allt i Nässjö. Vi arbetar i tätt och gott samarbete med alla medarbetare i pastoratet. I tjänsten ingår arbete på dagar, kvällar och helger.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är utbildad kantor, alternativt sång-, kör- eller musikpedagog. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vid en eventuell intervju kommer ett färdighetsprov i orgel, piano att genomföras.

För att du ska trivas i den här rollen tror vi att du är utåtriktad och social. Du vill verka för en inkluderande gemenskap där det ges möjligheter att växa i tro och identitet.

Det är viktigt att du är flexibel och modig att pröva nya sätt att nå ut. Du är en lagspelare men kan också arbeta självständigt och ta egna initiativ i verksamheten.

Du är förtrogen med Svenska kyrkans tro och lära och du är medlem i Svenska kyrkan.

Tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil.

Ansökan

Välkommen in med din ansökan innehållande cv och personligt brev senast den 31 maj. Alla ansökningar skickas via e-post till nassjo.pastorat@svenskakyrkan.se. Märk din ansökan med Kyrkomusiker.

Vill du veta mer? Kontakta:

Arbetsledande musiker: Sofia Johansson tel. 0380-777 21 sofia.johansson@svenskakyrkan.se

Facklig företrädare/flrhandlingsombud för SVeriges lärare och KMR: Johannes Friberg tel. 0470-704869 johannes.friberg@kmr.se

***

Nässjö pastorat består av 6 församlingar; Almesåkra, Barkeryd-Forserum, Bringetofta, Malmbäck, Norra Sandsjö och Nässjö församlingar. I pastoratet finns både stad och landsbygd, ett rikt förenings­ och hembygdsliv, mångkulturella miljöer och en rik och levande ekumenik där många olika samfund samverkar.

I pastoratet bor ca 27 000 invånare, varav nästan 16 000 kyrkotillhöriga. Tillsammans är vi cirka 60 anställda som jobbar på olika platser inom pastoratet, varav cirka 25 jobbar med församlingsverksamheten.

Här finns goda kommunikationer, vacker natur, en god bostadsmarknad och flera grund- och gymnasieskolor. Nässjö pastorat är centralt placerat på småländska höglandet med närhet till tre högskolor i Jönköping, Linköping och Växjö, liksom sjukhus i Jönköping och Eksjö.