Besökande grupper

Är ni på väg till Oslo med en grupp? Vi tar gärna emot er, firar gudstjänst tillsammans och berättar om Svenska kyrkan i utlandet samt vår församlings verksamhet och historia.

Svenska kyrkan i Norge är glada att kunna ta emot olika grupper varje år. Allt från konfirmationsgrupper/ungdomsgrupper, till kyrkoråd och arbetslag inom Svenska kyrkan. Ni får gärna ta del av kyrkans 100-åriga historia, lyssna till föredraget ”Tro, hopp och kärlek” eller fira gudstjänst med församlingen.

Vad är ”Tro, hopp och kärlek”?
Tro, hopp och Kärlek är en berättelse om Margaretakyrkans historia. Om längtan efter en egen kyrka i samband unionupplösningen, genom krigsårens dramatiska år med humanitär hjälp, fram till nutid och händelserna kring 22 juliattentatet 2011.

Gästande grupper är varmt välkomna att delta i
Middagsbön kl. 12.00 (måndag till fredag)
Veckomässa kl. 18.30 (onsdagar)
och söndagsmässor kl. 11.00.

Berätta i god tid om ni kommer i en större grupp till andakten, mässan eller gudstjänsten. Detta för att kunna vara förbredda med utrymme och personal.

Lokal
Vill ni hyra en lokal vid ert besök så finns evetuellt Läsrummet  och rymmer cirka 30 personer. Har ett fullt utrustat kök, wc och egen ingång. Tyvärr är det inte lov att övernatta.

Läsrummet kostar 1500 NOK/dag

Önskar ni fika?
I mån av tid och peronal kan ni beställa fika.

Kaffe och bulle 50 NOK/pers
Kaffe och smörgås 65 NOK/pers

Är det något du funderar över?
Kontakta pedagog Ami på mail ami.hall@svenskakyrkan.se

Nedan kan du sända din förfrågan om besök.

Läsrummet kan hyras för 1500 kr/dag. Tyvärr är det inte lov att övernatta i Läsrummet men kan fint hyras för undervisning eller som uppehållsrum vid ert besök. Läsrummet har en egen ingång, WC och fullt utrustat kök.

Om det är möjligt önskar vi att boka fika till gruppen.