Stenar upplagda i form av ett hjärta framför en krans på en grav.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Retreatdag i Stenkyrka

Välkommen att vara med på denna själavårdande biblioterapeutiska retreatdag, fylld av kreativitet och glädje! Boka och anmäl dig till den 25 maj, kl. 10-15.30 i Stenkyrka prästgård och Stenkyrka kyrka. Retreatdagen är kostnadsfri.

Gillar du ord?

Gillar du att prata om de existentiella frågorna?

Vill du låta kyrkans valv få vara en påminnelse om att du är evigt älskad, buren och omsluten av en älskande Gud?

Kan de uråldriga orden i bibeln väcka din nyfikenhet och kreativitet?

Vi använder bibeln och psalmboken som arbetsmaterial.

Under dagen kommer vi tillsammans utforska och röra oss kring frågorna om Gud och hur det är att vara människa.

Vi kommer låta oss inspireras och på ett lekfullt sätt utforska dess betydelse och mening. Vi kommer tillsammans att ta del av både andakt och olika utvecklande övningar för att hitta våra personliga reflektioner, utan krav på förkunskaper eller speciella erfarenheter.

Vi som ser fram emot att möta dig är Carola Edlund, Ingela Arkell och Peter Arkell.

Anmälan kan göras till peter.arkell@svenskakyrkan.se