Foto: Nicklas Olsson

Nyköpings församling

Välkommen till Nyköpings församling, våra sju kyrkor och fyra kyrkogårdar. Här kan du finna glädje, ro, gemenskap och stöd genom gudstjänster, körsång, barngrupper, enskilda samtal och mycket mer.

VÄLKOMMEN TILL NYKÖPINGS FÖRSAMLING!

Församlingsexpeditionen är öppen för besök under våra besökstider.

För aktuella gudstjänster och aktiviteter, läs vårt månadsblad genom att klicka här!

Dop och vigsel

Vill du läsa mer eller boka dop eller vigsel i en av Nyköpings församlings kyrkor? Du kan antingen preliminärboka här på webben genom att klicka här, eller ringa eller e-posta vår församlingsexpedition.

Verksamhet

Vill du träffa andra? Fika och umgås? Sjunga i kör? Är du nybliven förälder och vill träffa andra föräldrar? Vill ditt barn träffa kompisar och göra roliga saker? Eller kanske vill du prata om tro och liv?

Samtal och stöd

När något inte blev som man hoppades eller livet har kört ihop sig kan det vara skönt att ha någon att vända sig till. Kyrkan finns här för dig genom hela livet, i med- och motgång.

Läs senaste Avtryck

Avtryck delas ut som samhällsinformation till alla som bor i Nyköping. Här kan du läsa de senaste utgåvorna.

Påskliljor i skolskenet. I bakgrunden skymtas ett kors.

Påsken i Nyköpings församling

Välkommen till någon av församlingens påskgudstjänster eller vårt gemensamma firande i S:t Nicolai församlingshem!

Kontakta oss

Vill du göra en bokning? Har du en fråga? Eller vill du samtala med en präst? Välkommen att höra av dig!

Konserter i kyrkan

Musiken har en stor plats i Nyköpings församling och vi erbjuder ett brett utbud av konserter. Välkommen att - utan kostnad - slå dig ner och lyssna.

Utskick gravskötsel

Det har kommit till Nyköpings församlings kännedom att det skickas ut erbjudanden från privata företag angående skötsel av gravvårdar. Erbjudandet ser ut som en faktura och är i vissa fall snarlikt det erbjudande som skickas ut från Nyköpings församling.

Barn som pysslar

Pysslarna

Pysselgrupp för barn i årskurs 2-6. Måndagar kl 14.30-16.00 i S:ta Katarina kyrka på Arnö. Start 8 april.

Franska toner med Inger Dalene

Lunchmusik

Vissa torsdagar klockan 12.12, S:t Nicolai kyrka eller församlingshem. 30 minuters konsert.

En man med stor ryggsäck går mellan kyrkbänkarna i Uppsala domkyrka.

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i. Här finns alltid en plats för dig.

Kontakta oss

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben