gamlestaden, angered, kortedala, bergum, hjällbo hammarkullen, Gunnared, Utby, bergsjön

Konfirmation

Välkommen som konfirmand! Vi ställer oss frågor som: Vem är Jesus? Vad har Gud och kristen tro för betydelse idag, i mitt liv? Vad gör jag när livet gör ont? Var kan jag vara mig själv? Vi förutsätter inte att du tror på Gud eller kallar dig kristen, men vi hoppas att du är nyfiken på frågor om livet, kyrkan och kristen tro.

Välkommen till ett år med minnen för livet – nyfiken?

Varje år säger mängder av ungdomar att konfirmationen är det bästa de gjort. Hoppas att du ska känna samma sak.

Konfirmandtiden är ett erbjudande om att fundera kring livets stora frågor, om Gud, dig själv och världen. Under året får du möjlighet att utforska livet på egen hand och tillsammans med andra, i skratt och allvar, på läger och hemma.
Konfirmandtiden rustar dig som konfirmand med flera verktyg som du kommer att ha användning för genom livet. Här kan du känna dig trygg att undersöka vilka drömmar och mål du har.

Här nedan👇 kan du skicka in anmälan till årets konfirmationsgrupper och hitta svar på de vanligaste frågorna.

Har du frågor om konfirmation? Hör av dig till Maria👇

Maria Öst

Nylöse pastorat

Teolog och verksamhetsutvecklare, mest i Utby och Nylöse kyrkor

Mer om Maria Öst

Teolog och verksamhetsutvecklare, mest i Utby kyrka

frågor om konfirmand i gamlestaden, angered, kortedala, bergum, hjällbo hammarkullen

Frågor och svar om konfirmationen

FAQ: Här hittar du svar på några vanliga frågor om konfirmation.

En kvinna sitter i en kyrkbänk.

Vuxenkonfirmand

Om du inte blivit konfirmerad som ung kan du konfirmeras som vuxen. Konfirmationen är ett tillfälle att lära sig mer om kristen tro. Det är också ett tillfälle att vända, vrida och samtala om olika livsfrågor.

Inbjudningskort för konfirmation

Här hittar du färdiga inbjudningskort till konfirmationen, bara att spara ner och skriva ut!

Kontakt

Vill du prata med någon om livet? Boka bröllopet? Komma i kontakt med en anställd? Vad det än gäller så hittar du kontaktvägen här – tveka inte att höra av dig!