Kyrkor och lokaler

Från Gamlestan till Olofstorp, Från 1100-talet till 1997. Nylöse pastorats kyrkor innehåller en stor geografisk och historisk bredd. Är du intresserad av att hyra lokal? Se längst ned på sidan!

Allhelgonakyrkan

Med egen spårvagnshållplats och centralt läge på Citytorget står tegelkatedralen Allhelgonakyrkan.

Angereds kyrka och församlingshem

Den populära bröllopskyrkan Angered haft betydelse i människors liv i snart tusen år.

Bergsjöns kyrka

Mitt på Rymdtorget och som en naturlig del av staden ligger Bergsjöns kyrka.

Bergums kyrka och församlingshem

I Göteborgs nordostligaste hörn, utanför Olofstorp, finns den vackra medeltidskyrkan Bergum.

Gunnareds kyrka

På Kråkekullen omgiven bland körsbärsträd vid Angereds centrum tornar Gunnareds kyrka upp sig.

Hjällbo kyrka

I direkt anslutning till spårvagnen, mitt på Hjällbo centrum ligger Hjällbo kyrka.

Mariakyrkan

Under många år har Svenska kyrkan och Equmeniakyrkan samarbetat i Hammarkullen.

Nylöse kyrka och församlingshem

I Gamlestaden, vackert klädd av bohusskiffer ligger Nylöse kyrka.

Utby kyrka och församlingshem

Mitt i Utby ligger Utby kyrka, ritad av Arvid Bjelke som ritat flera kända Göteborgsbyggnader.

Vill du hyra en lokal?

Hyra lokal

Nylöse pastorat upplåter lokaluthyrning i samband med kyrkliga förrättningar med undantag enligt nedan. Pastoratet upplåter också lokaler för lokalt föreningsliv och på stadigvarande basis eller vid enstaka tillfällen. Enstaka uthyrningar till kommersiell part efter överenskommelse.