Foto: Magnus Aronson/IKON

Ajankohtaista - På gång

Lue mitä tapahtuu ruotsinsuomalaisessa toiminassa - Läs om vad som händer i den sverigefinska verksamheten

Träskulptur med Jesus på korset.

Ristin tie

Pitkäperjantaina 29.3 klo. 8.30 Lähde mukaan kulkemaan ristien tietä Jeesuksen askelissa. Vaelluksen aikana teksti, rukous ja kulkeminen vuorottelevat.

Musikkijumalanpalvelus -Musikgudstjänst med Nina Åström

Varhelst Nina Åström framträder strävar hon efter en direkt och varm kontakt med lyssnaren och var hon än befinner sig vill hon få fram barmhärtighet och sanning i Kristus. Söndag 28/4, kl. 16, Olaus Petri kyrka.

Gula och röda tulpaner mot blå himmel.

Kevään tapahtumat - Händer i vår

Musikgudstjänst med Nina Åström, vappujuhla på Hjärsta gård och morsdagsgudstjänst i S:t Mikaels kyrkan! Välkommen!

Kevään ajankohtaista Mikaelin kirkossa - På gång i vår

Hjärstan kuppila - Hjärstafiket på Hjärsta gård

Tervetuloa mukaan avoimeen toimintaan, joka toinen tiistai klo. 10 / Välkommen att fika kl. 10 varannan tisdag.

En ung kvinna sitter och samtalar med en man över en kopp kaffe. På bordet ligger böcker och en karta.

Suomen kielen kurssi - Finskakurs i S:t Mikaels kyrka

Suomen kielen alkeis- ja jatkokurssi, keskiviikkoisin. / Nybörjar- och fortsättningskurs i finska, varje onsdag.

En färgglad bok med psalmer och sånger på finska står uppställd på ett bord i en kyrka.

Kuoro Sininen sävel - Kör Blå ton i S:t Mikaels kyrka

Ruotsin kirkon ruotsinsuomalainen kuoro Sininen sävel Örebrossa, maanantaisin klo. 16-18 / Svenska kyrkans sverigefinska kör Blå ton i Örebro, måndagar kl. 16-18

Perheilta - Familjekväll i S:t Mikaels kyrka

Kaksikielinen tapaaminen, joka toinen perjantai klo 16.45-19.15 / Tvåspråkig träff, varannan fredag kl. 16.45 - 19.15