Foto: Ulla-Carin Ekblom

Konfirmation i Adolfsbergs församling

Varmt välkommen som konfirmand i Adolfsberg! 2024 startar två nya konfirmandgrupper hos oss: Ridlägerkonfa och Adolfsbergskonfa – för dig som går i anpassad grundskola.

Alla konfirmationsgrupper är kostnadsfria. Välkommen att läsa mer om grupperna och upplägget – och anmäler dig gör du direkt, här på webben.

Ridlägerkonfa

Vill du kunna kombinera konfirmation med ridning och hänga med hästar? Sommaren 2025 finns denna möjlighet! Svenska kyrkan Adolfsbergs församling bjuder tillsammans med Karlsdals ridskola in till ridlägerkonfa i Örebro. Ridlägerkonfa har begränsat antal platser.

Adolfsbergskonfa – för dig som går i anpassad grundskola

Adolfsbergskonfa är för dig som går i anpassad grundskola. Våra träffar följer en tydlig struktur och gruppen åker varken på läger eller resor under konfaåret. Konfirmation på hemmaplan, helt enkelt.

Du kanske också är intresserad av:

Född 2010? Vi startar flera nya konfagrupper i Örebro i höst!

Har alla samma chans? Finns Gud? Är det du som bestämmer hur du ska leva ditt liv? Får man tycka vad man vill? Stora frågor kräver stora svar. Vilka är dina? Hösten 2024 startar vi flera nya konfagrupper med olika teman i Örebro. Konfirmation är inte som du tror.

Allt om festen ”Inte som du tror” i Örebro 24 maj med Lisa Ajax

I år arrangeras konfirmandfesten ”Inte som du tror” för tolfte gången. Årets huvudartist är Melloaktuella Lisa Ajax! Festen vänder sig till både nuvarande konfirmander och till de ungdomar som ska börja åttan i höst. Platsen är S:t Nicolai kyrka. Inbjudan till festen skickas hem i början av maj.

Vilken konfatyp är du?

Pratglad, gamer, energisk... Det finns ingen ”mall” som du måste passa in i för att börja i en konfagrupp hos Svenska kyrkan i Örebro. Här kan du träffa några av våra konfirmander och kolla vad de tänkte innan – och hur det blev. Konfirmation är inte som du tror.

Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling
Glomman 127

(informationsservice, öppet mån-fre 9-16. Lunchstängt 12-13).

E-post:
adolfsbergs.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling på Facebook

Bussförbindelser med stadsbuss: Linje 4 går till Adolfsbergs kyrka (Glomman). Sök din resa här

Församlingens kyrka:

Adolfsbergs kyrka