Bilden visar två glada körsångare efter en utomhuskonsert, där en av sångarna bär en kasse med texten "Uppskattad körsångare".
Foto: Ulla-Carin Ekblom

Körer mest för unga

Att sjunga i kör är ett teamarbete, där alla är viktiga. Är du nyfiken på musik, kompisar, utmaningar och kanske en och annan körresa eller turné? Kolla in våra Örebro-körer som vänder sig mest till unga.

Gospel, klassiska körverk, ny musik och kanske en musikal? Kolla in våra olika körer, som har lite olika stil och inriktning och fundera över vilken som kan passa dig bäst. Har du frågor om vad som helst, tveka inte att kontakta körens ledare. Välkommen!

Olaus Petri Ungdomskör OPQ

Blandad kör för ungdomar 14-25 år. Övar måndagar 18.30-20.30.

Ungdomskören Esperanza i Nikolai

I höst startar Nikolai församling en ny ungdomskör! Vi träffas på måndagarna kl. 16.30 - 17.45 i Nikolai församlingshem. Välkommen att anmäla dig!

Noter

Ungdomskör med drama i Almby

Välkommen du som är 13-18 år! Vi sjunger, spelar drama och sätter upp en musikal! Vi träffas i Almby församlingshem.