Foto: Per Pettersson

Andlig vägledningsgrupp i Edsberg

Nyhet Publicerad Ändrad

"Varifrån kommer du och vart är du på väg?" Den frågan och många andra talar vi om när vi träffas i Edsbergs församlingshem en söndag per månad under våren 2024.

”Varifrån kommer du och vart är du på väg?” Den frågan får slavflickan Hagar av en ängel vid en källa i öknen i 1:a Mosebok. Det är en viktig fråga som vi ofta är för upptagna för att stanna upp vid. Därför startar vi en andlig vägledningsgrupp i ignatiansk anda som kommer träffas en söndag i månaden i Edsbergs församlingshem. Tillsammans fördjupar vi vår relation till Gud och oss själva genom möten med bibeltexter och samtal med varandra, och i ignatiansk anda söker vi Gud i de erfarenheter vi gör i våra liv.

Vår präst Per Pettersson leder gruppen, han är utbildad och erfaren andlig vägledare i ignatiansk anda. Anmäl gärna intresse till honom på mejl: per-axel.pettersson@svenskakyrkan.se, eller tel: 019-15 47 67

Vi kommer att träffas:
Söndag 4/2 kl 15:30, efteråt får man gärna vara med på fackeltåg och utomhusgudstjänst vid Snarve Kaplansgård kl 18.
Söndag 24/3 kl 16:30 Gudstjänst i Edsbergs kyrka kl 15.
Söndag 14/4 kl 15:00 Mässa i Hackvads kyrka kl 18.
Söndag 12/5 kl 12:30 Mässa i Hackvads kyrka kl 15.
Söndag 16/6 kl 15:00 Mässa i Kräcklinge kyrka kl 18.

Gudstjänster och mässor i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Här kan du läsa om det som händer i våra kyrkor under den närmaste tiden. Välkommen till våra gudstjänster och mässor!

Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar

Postadress:
 Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar,
Prästgårdsvägen 34

Här hittar du våra besöksadresser

Telefon: 019-15 45 00 (Informationsservice, öppet mån–fre kl. 9–16. Lunchstängt kl. 12–13) . För avvikande öppetttider se här

E-post: edsbergs.mosjo-taby.forsamlingar@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Edsbergs och Mosjö-Täby församlingar