Utflykt till Solliden med Almby församling 13/5

Nyhet Publicerad

Följ med Almby församling på en dagsutflykt till Solliden kursgård vid sjön Lången strax norr om Örebro.

Måndagen 13 maj gör Almby församling en utflyktsdag till Svenska kyrkans kursgård Solliden vid sjön Lången, norr om Örebro. Utflykten är öppen för alla åldrar.

I resan ingår bussresa, förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika. Möjlighet finns till olika aktiviteter under dagen, men det går utmärkt att bara njuta av de vackra omgivningarna. Vi avslutar dagen med en gemensam andakt.

Avfärd Vi åker med buss från Brickebackens vårdcentral måndag 13 maj kl 8:30 eller från Almby församlingshem 8:45. Beräknad hemkomst ca 17.30.

Kostnad 100 kr/vuxen.

Övrigt: Ta med kläder efter väder och sköna promenadskor om du vill gå en runda.

Frågor? Ring Per Malmros, 019-15 47 77 eller Pernilla Ljungberg 019-15 47 05.

Anmälan Senast 3/5 till infoservice, tel. 019-15 45 00 eller e-post: orebro.pastorat@svenskakyrkan.se Ange namn, telefonnummer samt ev. specialkost, rollator mm. Ange var du vill stiga på bussen. Begränsat antal platser.

Välkommen med din anmälan!