Foto: Strateg

Öppen förskola

Har du småbarn och är hemma på dagarna? Kom till våra öppna förskolor i Örebro! Här finns samvaro, fika, leksaker och massor av möjlighet till lek och samtal.

För många spelar öppna förskolan en mycket stor roll när de är hemma med små barn. Här kan man "ramla in" som man är, träffa andra och ta en enkel fika samtidigt som barnen bjuds på nya möten och stimulans. Ett vanligt år har våra öppna förskolor faktiskt över 10 000 besök – det är möjligt tack vare Svenska kyrkans medlemmar. Kom hit du med! Du är så välkommen.

Öppen förskola i Adolfsbergs församling

Måndagar kl. 9-12 Lek, pyssel, sångstund och fikaservering. Vi träffas i våra härliga lekrum på nedervåningen i Adolfsbergs kyrka. Vi har öppet som vanligt på påsklovet 25/3 men har stängt 1/4.

Babycafé, Pappis och Öppen förskola i Almby och Sörby

Välkommen till öppen förskola, babycafé och pappis i Almby församlingshem och Sörbykyrkan i Örebro.

Öppen förskola i Längbro

Öppen förskola ger dig och ditt barn möjlighet att leka, busa, pyssla, fika och hänga med andra barn och föräldralediga vuxna! Hos oss i Längbro finns fina pysselrum & lekrum. Sångstund och enkelt fika finns. Micro finns om du vill värma egen mat. Varmt välkommen hit!

Öppen förskola i S:t Mikaels kyrka

Vi träffas i kyrkans undervåning på måndagar kl 9.30-12.00. Terminen pågår vecka 3-19 Stängt vecka 7, 8 samt vecka 14.

Öppen förskola i Mosjö-Täby församling

För dig som har hand om små barn och vill komma till en plats för lek och umgänge i en miljö där barnen är i fokus. Vårterminen startar 19 januari!

Kyrkråttan – öppen förskola i Nikolai

Kyrkråttan är Nikolai församlings öppna förskola. Här kan du komma med ditt barn för att leka och umgås med andra familjer. På Café Nikolai i anslutning till lekrummet finns det fika och lättare mat att köpa. Mikro finns till medhavd mat. Öppet måndag, tisdag och torsdag kl. 12-16. Sångstund måndag, tisdag och torsdag kl. 14.

Babysång och barnkör

Församlingarna i Örebro pastorat har också babysång och körer för barn.

Bild på babysång

Babysång

Babysång är för små barn och deras föräldrar. Här sjunger vi enkla sånger och upplever musik tillsammans. Du hittar babysång och -rytmik på Svenska kyrkans öppna förskolor i Örebro.

Körer mest för barn

Här hittar du körer och musik med inriktningen "Mest för barn". Vi har alltifrån flera babysångsgrupper till barnkörer och musiklek - välkommen att musicera tillsammans med oss!