Ett barn med ryggsäck gör tummen upp.
Foto: Johannes Frandsen

Barngrupper i Björkekärr

Kom hit och häng med oss på Himlahyss, Reflex eller Flex. Björkekärrs församling erbjuder en rolig och meningsfull fritid med en blandad kompott av aktiviteter, för dig som går i åk F-7.

I våra eftermiddagshäng kan du få hjälp med läxorna, spela pingis, kortspel och brädspel och utmana din kreativa sida med allt från enkla pyssel till att bygga, skapa, konstruera, baka m.m.

Våra barngrupper är gratis.

Barngrupper i Björkekärr - Aktuellt

Våren 2024:
  • Terminsstart vecka 3

Himlahyss - åk F-3

Torsdagar kl 13.30-17.30
Björkekärrs kyrka (nedervåningen)

Välkommen till ett eftermiddagshäng med oss! Här låter vi kreativiteten spira genom att bygga, konstruera, pyssla eller baka. Det finns även tillfälle för läxhjälp, spela spel och fri lek.

Varje gång har vi en samling där vi får lyssna till berättelser om människor ur Bibeln och andra böcker. Vi funderar tillsammans vad vi kan lära oss av dem. Vi avslutar med en andakt.

Ett mellanmål serveras kl 14.30 (gratis).

Vi möter gärna upp barnen från skolan om detta skulle önskas.

Reflex - åk 4-5

Tisdagar kl 13.15-16.00
Björkekärrs kyrka (nedervåningen)

Vi träffas efter skoldagens slut med tillfälle för läxhjälp och olika aktiviteter fram till kl 15.00. Då har vi gemensam andakt med bibel, samtal och bön och därefter ett mellanmål tillsammans med Flex.

Flex - åk 6-7

Tisdagar kl 15.30-18.00
Björkekärrs kyrka (nedervåningen)

Tisdagshäng med dropin med tillfälle för läxhjälp fram till kl 15.30 då vi börjar med gemensamt mellanmål med Reflex. Efteråt har vi andakt med bibel, samtal och bön. Vi avslutar med exempelvis lek, spel, pyssel, bakning eller film.