Foto: Markus Spiske on Unsplash

Öppen förskola

Lek, samvaro, sångstund och fika för små barn och föräldrar. Onsdagar kl 10.00-11.30 i Tillflykten, Sankt Pauligården.

Onsdag 1/5 är det ingen öppen förskola - välkomna tillbaka nästa vecka!

Öppen förskola

Välkommen till vår mötesplats för små barn tillsammans med vuxen!

Här finns plats för lek, samvaro och vi serverar fika. Det finns också möjlighet att ta med egen mat och värma. Barnen kan låna haklappar och pipmuggar. Hos oss kan du köra in vagnen. Parkeringsmöjlighet finns, registrera din parkering i entrén.

Sångstund med rörelser, ramsor, lekar, sång, musik och enkel andakt. Ca 20-30 min, beroende på hur länge barnen orkar. Därefter finns fika och möjlighet till lek.

Tre gånger per termin har vi Öppen förskola med Minikyrka - en samling med bild, ljud&ljus och en bibelberättelse tillsammans med Sankt Pauli förskola. Efter Minikyrka fortsätter vi med fika och lek.

Det är roligt för barnen att komma ut och se andra barn. Det kan också vara bra för den vuxna att möta andra, kanske knyta kontakter och få möjlighet att dela frågor och funderingar man kan ha runt att vara förälder.

Onsdagar 10.00-11.30 i Tillflykten, ingång på gaveln i Sankt Pauligården.

Välkomna önskar Johanna, Lotta och Marcus!