En flicka och hennes mamma leker.
Foto: Johannes Frandsen/Ikon

Barn och familj

I sång, musik, aktiviteter och gudstjänst vill Sankt Pauli församling vara ett sammanhang där barn känner sig sedda, unika och värdefulla.

Välkommen till Sankt Pauli församling och alla aktiviteter för barn och familj!

• Vi vill vara ett sammanhang där barn får känna sig sedda, unika och värdefulla.
  • Vi vill att våra grupper och aktiviteter skall vara stimulerande på många olika sätt och hoppas att alla barn skall ha roligt och trivas tillsammans!
  • I sång, musik, andakter och gudstjänster vill vi också visa på kyrkans tro och tradition, på livet och tryggheten som Jesus vill ge.

Aktuellt barn & familj

Tillsammans i Pauli 5/5

11.00-12.00 Högmässa i Sankt Pauli kyrka 12.00-14.00 Aktiviteter runt kyrkan: ansiktsmålning, korv och bröd, våfflor, hoppborg mm. Alla är välkomna!

Öppen förskola i Sankt Pauli

Lek, samvaro, sångstund och fika för små barn och föräldrar. Onsdagar kl 10.00-11.30 i Tillflykten, Sankt Pauligården.

Rytmik i Sankt Pauli

Sjunga, gunga, dansa och musik i olika stilar för de yngsta. Platserna till vårens grupper är fyllda.

ONSDAX

Kom och häng efter förskolan tillsammans med ditt barn! För barn upp till 4 år. Onsdagar 15.30-17.00 i Sankt Pauligården.

Fredax

Fredax är ett gott fredagshäng för dig som går i 3:an-6:an. Fredagar kl 16.30-19.00 i Sankt Pauligården.

SMÅ&stora och Minikyrka i Pauli

Gudstjänster med de små, för både liten och stor, i Sankt Pauli församling.

Söndagsskola i Sankt Pauli

I söndagsskolan ber vi, sjunger, ritar och hör berättelser ur Bibeln. Det finns tre olika grupper utifrån åldersgrupp, från ca 3 år och uppåt. Söndagar i högmässan kl 11.00 i Sankt Pauli kyrka.

Bilder av barn som leker, ute och inne, och förskolans logga.

Sankt Pauli förskola

Sankt Pauli förskola vill ge varje barn trygghet och goda förutsättningar att växa, lära och utvecklas. Förskolan har en kristen profil med två avdelningar, Arken & Oliven. Det finns platser hösten 2023.

Barn- och ungdomskörer i Pauli

Låt barnen sjunga! I Sankt Pauli församling finns kör för både barn och unga från ca 4 till 25 år.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Dop i Örgryte pastorat

Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker tradition och ett tillfälle för glädje och fest.