Retreat -en stilla dag

En möjlighet för dig att "bara vara" en dag.

En stilla dag, eller endagsretreat är en dag då man drar sig undan vardagslivet för att dela stillhet och tystnad med andra. Gemenskap och ostördhet.
Det handlar om att göra ingenting, bara koppla av och vila. Låta själen gå i tofflor en dag, stanna av och hinna ikapp sig själv och livet. Vila i tystnaden och stillheten. Kanske finna ro i bilder, skapande eller musik. Be. Andas. Lyssna till livet. Göra en stilla vandring i området kring Arnäs kyrka och församlingshem om man vill. För den som har behov av det finns också möjlighet till korta enskilda samtal.

Dagen inleds med kaffe/te och en genomgång av hur dagen är upplagd. Vid några tillfällen under dagen hålls gemensamma meditationer, men det finns gott om egen tid, tid att komma till ro.

Vi håller till i Arnäs församlingshem och i dess omgivning.
Kostnad: 200 kronor per dag inkl. fika, lunch och middag, kontant eller swish. Vid avbokning senare än tre dagar innan debiteras full avgift.

Kommande retreatdag:

26 maj kl. 10.00-20.30