Konfirmation

Konfirmandtiden är ett äventyr in i ditt innersta. Din resa som du delar med andra och med Gud. Du får fundera över sådant som är viktigt i livet. Det räcker med din nyfikenhet!

Den öppna anmälningstiden är slut för i år. Hör av dig direkt till de ansvariga i grupperna om du vill vara med, i mån av plats.

Pilgrimskonfirmander

Följ med på pilgrimsvandring, upptäck och upplev det som har med livet att göra. Vandringen innehåller samtal, gemenskap och en pilgrimsresa från Orust till Rom. Längs vägen hittar vi på en massa roliga saker tillsammans. Träffar en helg i månaden. Läger på Orust och resa till Rom.

Thank God it’s Friday

Upptäck mer om kristen tro och vad den kan få betyda för dig. Vi gör det tillsammans! Sjunger och spelar, leker, skapar pratar om livet och massa annat. Mycket av det vi gör beror på vilka intressen gruppen har – vad är du intresserad av? Träffar varannan fredag. Två helgläger.

En film om konfirmation

"Att konfirmera sig var kul, faktiskt." säger en av personerna i filmen. Men vad betyder konfirmationen, vad gör man och varför ska man konfirmera sig!? Vi har gjort en liten film om konfirmation - se den!

Vem kan konfirmeras?

Du som ska börja 8:an eller 9:an i höst. Du behöver inte vara döpt eller medlem i Svenska kyrkan. Funktionsvariation eller andra särskilda behov är inget hinder för att konfirmeras. Hör av dig, så hittar vi ett upplägg som fungerar.

Är du äldre än 15 och har inte konfirmerat dig, men är intresserad? Det är aldrig för sent, och det finns mycket att lära även för dig! Kontakta oss, så kan vi tillsammans hitta ett bra upplägg för dig.

Vad innebär konfirmandtiden egentligen?

Läger

Du får åka på läger med en gemenskap som gör att vi kommer varandra närmare i gruppen. Det brukar vara konfaårets höjdpunkter, enligt tidigare  konfirmandgrupper.

Samtal och diskussion

Du får prata om allt mellan himmel och jord. Vad är meningen med livet? Varför är det krig i världen? Varför gör människor varandra illa? Är det Gud som ligger bakom eller är han större än så? Vi pratar också om kärlek och sex, rätt och fel och hur man säger förlåt.

Undervisning

Du får lära dig mer om högtider som påsk och jul och vad dop, begravning och nattvard är. Bibeln har många spännande berättelser och personer som du får lära känna. Film, värderingsövningar, lekar och gemenskap hör också till.

Musik

Musiken betyder mycket under konfirmandtiden. Vi sjunger och spelar tillsammans både på svenska och engelska.

Gudstjänster

Du får vara med på gudstjänster och högtider. Ibland får du och andra hjälpa till i kyrkan på olika sätt, för att få uppleva mer av vad kristen tro och gemenskap handlar om.

Konfatiden, ett äventyr som känns hela livet.

Varför konfirmera sig?

Det räcker med din nyfikenhet!

Konfirmander

Konfirmationsgudstjänsten

En gudstjänst då konfirmanden bekräftar sitt dop.

Swartling

Vuxenkonfirmand

Vill du bli vuxenkonfirmand? Detta är en chans för dig, som står mitt i livet, att stanna upp och fundera över din väg och dina livsval.