bild av oscarskyrkans korfönster

Tisdagar i Oscarskyrkan

Yoga, te & samtal, musikandakt, lectio divina och pilgrimsvandring

Välkommen till en dag med olika aktiviteter i Oscarskyrkan som vi hoppas ska vara välgörande för såväl kropp som själ. Du deltar i den eller de aktiviteter du vill. Ingen kostnad, ingen föranmälan.

Yoga 10:30-11:00

Maria Lindelöf, lärare i medicinsk yoga och kundaliniyoga, leder medicinsk yoga. Det är en yogaform där kroppsställningarna är enkla att genomföra och där rörelserna kombineras med djupandning. Övningarna passar för de flesta och går att anpassa utifrån förmåga.
(Ingen yoga 26 mars)

Testund efter yogan 11:00

Efter yogan serveras te där man får en stund för gemenskap och samtal eller bara en stund att slappna av i lugn och ro.

Musikandakt 11:30

En enkel andakt där vi får ta del av texter varvat med stämningsfull musik från flygeln.

Lectio Divina ca 11:45

Vi närmar oss bibelordet med en lyssnande hållning – Vad vill Gud säga mig idag?

Pilgrimsvandring 12:15-14:00

Efter andakten kan du delta i Pilgrimsvandring med start vid Oscarskyrkan. Vandringen går sedan ut på Djurgården där vi vandrar och reflekterar i grupp och i tystnad kring olika teman som berör livet. Ta gärna med sittunderlag och något att äta och dricka. Vandringen avslutas utanför Djurgårdskyrkan. Pilgrimsvandringarna pågår månaderna mars, april, maj, augusti, sep och okt.

• Terminsstart 5 mars 2024