ängel på gravsten 2

Kyrkogårdsförvaltningen i Oskarshamns församling

Kyrkogårdsförvaltningen är huvudman för begravningsverksamheten i Oskarshamns församling. Förvaltningen sköter med respekt och omsorg om kyrkogårdar, begravningskapell och bisättningsutrymme. Här finns också ett modernt krematorium som servar norra delen av Kalmar län. För dig som behöver kan vi erbjuda gravskötsel till bra priser.

Två tända gravljus och en grankrans på en grav.

Varning för gravljus i glas

Använd i stället små och stabila gravljus med lång brinntid som inte kan gå sönder.

Gamla kapellet västra

När du besöker kyrkogården

Goda råd och anvisningar

gamla kapellet vita blommor

Kyrkogårdar och kapell i Oskarshamn

Läs om de vackra begravningsplatserna i Oskarshamn

gravdekorationer saknad

Begravning i Oskarshamn

Här läser du mer om begravningsceremoni, Oskarshamns krematorium och begravningsavgiften.

Kyrkogård Vattenkannor

Gravskötsel i Oskarshamn

Läs om vilka skyldigheter du har för att sköta gravplatsen. Här hittar du också vilka olika tjänster vi erbjuder för att ta hand om graven åt dig.

Om kyrkogårdsförvaltningen

Här hittar du våra kontaktuppgifter, läser mer om vilket uppdrag Kyrkogårdsförvaltningen i Oskarshamns församling har, om begravningsombud och kyrkogårdsutskottet. Du kan också se om vi har några lediga tjänster för tillfället.

Begravning i Svenska kyrkan

Begravningsgudstjänsten i kyrkan är ett tillfälle att tacka, ta förval och överlåta den som gått bort i Guds omsorg och kärlek. Här kan du läsa om det som rör begravningsgudstjänsten i Oskarshamns församling.

Kontakta Oskarshamns kyrkogårdsförvaltning

Expedition