Nyheter från Luleå stift och nationellt

Här hittar du nyheter från Luleå stift (Norrbotten och Västerbotten) och nationella nyheter från Svenska kyrkan.

Aktuellt från Luleå stift

Prenumerera via RSS

Stiftshistoriska sällskap fördjupade sig i samisk historia

Publicerad:

Den 24–25 april möttes omkring 50 personer från hela landet för nationellt stiftshistoriskt symposium på Stiftsgården i Skellefteå. Bland andra talade biskop Åsa Nyström, om försoningsarbetet mellan Svenska kyrkan och samerna.

Då återbördas kvarlevor till Akamella ödekyrkogård

Publicerad:

Nu är datum satt för när kvarlevorna från Helsingfors universitet ska återbördas till Akamella ödekyrkogård, Muodoslompolo. Spara söndag den 18 augusti i kalendern.

Pilgrimsvandra i Kvikkjokk

Publicerad:

Med Kvikkjokks lägergård som basläger gör vi dagsturer i pilgrimsanda till fjälltopparna Prinshatten, Snerak samt efter Kungsleden. Välkommen att pilgrimsvandra den 22-26 augusti.

Nationella nyheter från Svenska kyrkan

Prenumerera via RSS

Luleå stift

Luleå stift är det nordligaste av Svenska kyrkans 13 stift, till ytan en tredjedel av Sverige. Stiftets uppgift är att stödja de 55 församlingarna i Norrbottens och Västerbottens län. Biskop är Åsa Nyström.

Välkommen till Svenska kyrkan

Om du söker närvaro, öppenhet och hopp.