Närbild på någon som spelar orgel.
Foto: Nadine Minner /Ikon

Månadens musik

Jubileumsfirande, Disneymusik, lovsång och körsång, allt detta går att njuta av i april månads gudstjänster och konsert.

1 APRIL ANNANDAG PÅSK

Kl. 14 sjunger och spelar Helene Walle i friluftsmässan på Nyttorp.

13 APRIL
Kl. 18 Jubileumskonsert Åby kyrka 250 år i Åby kyrka

Svenska Barytontrion med Göran Danielsson, gambist, barytonspelare och kyrkomusiker med rötter i Åby församling musicerar tillsammans med Alma Möller, viola och Håkan Molander, cello. Trion spelar musik av Joseph Haydn skriven vid samma tid som Åby kyrka byggdes och invigdes. Instrumentet baryton är ganska okänt idag, missa inte detta tillfälle att njuta av unik musik på ett unikt instrumet och fira Åby kyrka samtidigt.

Fri entré, kollekt. Mingel i kyrkan efter konserten.

21 APRIL FJÄRDE SÖNDAGEN I PÅSKTIDEN

Kl. 10 spelar Per Eriksson, Samuel Starfelt & Helene Walle i högmässan i Ryssby kyrka.

Kl. 16 spelar och sjunger Lovsångsgruppen i gudstjänsten i Åby kyrka

28 APRIL FEMTE SÖNDAGEN I PÅSKTIDEN

Kl. 10 sjunger SPF-kören i Rockneby Läckeby i högmässan i Åby kyrka
Kl.16 sjunger och spelar Barn, ungdomar och vuxna i pastoratet i musikgudstjänsten med Disneytema i Ryssby kyrka.

Vill du vara med och sjung eller spela i någon av våra körer eller grupper? Läs mer här!