Foto: Ingiz Johansson

Söderala pastorat

Välkommen till oss i Söderala pastorat som består av församlingarna Söderala, Ljusne, Mo-Bergvik, Skog

Visitationspredikan

Läs biskop Karin Johannessons predikan här.

Någon har målat en sol med ögon och mun på ett plank.

Sommartips från Söderala pastorat!

Läs om våra sommaraktiviteter. Vi har 3 sommarkyrkor Söderala, Skog och Ljusne, Vi har också en vägkyrka i Mo. Alla kyrkor har aktiviteter för både barn och vuxna. Vandringar finns i Söderala och Skog och för den som älskar musik finns många konserter att njuta av i alla våra kyrkor.

Några personer med varsitt pärlarmband lägger sina händer på varandra i gräset.

Vi söker pedagoger

Är du församlingspedagog och full av idéer och driv? Då kommer du passa utmärkt i vårt arbetslag. Välkommen med din ansökan innan 22 juli!

Kyrkans utsträckta hand i Söderala pastorat

Sinnesrogudstjänster

Sinnesrogudstjänsten är ett möte mellan kyrkan och tolvstegsandligheten. Det här är en gudstjänst som verkligen berör alla. Om du är trött och sliten, har eller har haft missbruks- eller relationsproblem eller kanske söker en annan typ av gudstjänst än den traditionella är du varmt välkommen hit.

För information om personuppgiftsincident.

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Följ länken nedan.

Bli medlem i Svenska kyrkan

Vad kul att du vill bli medlem i Svenska kyrkan! Här kan du delta i gudstjänster och välja mellan en mängd aktiviteter för att hitta det som passar just dig. Genom ditt medlemskap gör du vårt arbete möjligt.