Foto: Stefan Andersson, Rebecka Lindberg, montage

Sköns församling

En stadsförsamling i norra Sundsvall med Sköns kyrka och Birgittakyrkan.

Här hittar du vad som händer i församlingen!

Anmälan

Tacosmiddagar, retreat, babysång, familjekvällar kyrkogårdsvandringar... Här anmäler ni er till våra verksamheter som kräver föranmälan.

Ett utomhusdop. En präst håller barnet över en dopfunt. Föräldrarna står i bakgrunden med ytterkläder.

Dop

Dopet är ett välkomnande, en kärleksförklaring och ett inkluderande. Vill du låta döpa ditt barn?

Verksamheter

Kom, sjunga, skapa, meditera, umgås, vandra och upplev. Verksamheter för såväl små som stora och mittemellan!

En manlig präst och två kvinnor sitter vid ett bord med varsin dator och samtalar.

Lediga tjänster

Just nu söker vi en präst 50-100 procent, vikariat 1 år.

På en snidad träskylt vid en fors står det Pilgrimsleden S:t Olof.

Pilgrim i Skön

Vandring, tystnad, andakt och Guds närvaro. Gemenskapen genom pilgrimsvandring är särskild. Kom och vandra med oss.

Konfirmation - ett minnesvärt år

Hur kan jag vara en bra kompis? Duger jag? Behöver jag leva upp till andras förväntningar? Konfirmation är att upptäcka sig själv, Gud och fundera över stora och små frågor. Och att ha roligt!

Vill du konfirmeras?

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.

Hitta konfirmation