Lähetystyö

RUOTSINSUOMALAISEN SEURAKUNTATYÖN LÄHETYSKOHDE ON GUATEMALA VÄLI-AMERIKASSA.

Guatemalan pinta-ala on n. neljännes Ruotsin pinta-alasta ja asukkaita siellä on n. 16 milj.

Tuemme Ruotsin Raamattuseuran (Svenska Bibelsällskapet) kautta projektia ’Kun lapset saavat lapsia’ (’När barn får barn’). Guatemalan Raamattuseura auttaa alaikäisiä tyttöjä, jotka odottavat lasta, jopa niin nuoret tytöt kuin 10-vuotiaat! Nämä äideiksi tulevat teini-ikäiset tytöt tarvitsevat apua kiintymyssuhteensa solmimisessa vauvoihinsa, jotta vauvat saavat turvallisen ja rakastavan alun elämälleen. Nuoret äidit tarvitsevat apua päästäkseen irti noidankehästä, johon alaikäiset tytöt helposti joutuvat. He tarvitsevat uskoa ja toivoa tulevaisuuteen!

Väli-Amerikan maista Guatemalassa on eniten ihmiskauppaa (trafficking). Tyttöjä myydään ja käytetään hyväksi. Raamattuseura tukee nuoria, jotta he pääsevät irti ihmiskaupasta. Guatemalan valtion hedelmällisyyttä ja syntyvyyttä tutkivan osaston tilaston mukaan maassa tulee 313 alaikäistä tyttöä raskaaksi päivittäin. Monilla tytöillä on traumoja, ja synnytykset ovat usein vaikeita. Raamattuseuran projektin kautta saavat vaikeista kasvuolosuhteista tulevat nuoret äidit uuden alun elämälleen. He saavat tukea luoda Jumala-suhde, joka auttaa heitä eheytymään ja kasvamaan, ja näin he alkavat ymmärtämään oman arvonsa Jumalan luomassa maailmassa.

Voit lukea enemmän projektista www.svenskabibelsallskapet.se -> Stöd oss - Insamlingsprojekt -> Guatemala.
Guatemalan kohdetta voit tukea esim. lahjoittamalla arpavoittoja, laittamalla rahaa lähetyskolehtiin kirkossa, ostamalla arpoja, leipomalla myyjäisiin jne. Voit lähettää myös rahaa suoraan: SWISH merkitse ’Guatemala’ SWISH numero 900 62 63 TAI bankgiro 900-62 63 ’Guatemala’ TAI postgiro 90 06 26-3 ’Guatemala’.

Ota yhteyttä, jos sinulla on ideoita/toiveita koskien lähetystyötä.
Eija Alpimaa Magnusson p. 08-550 914 85,
eija.a.magnusson@svenskakyrkan.se